power bi

Power BI

Is jouw bedrijf toe aan meer inzichten? Klaar om te sturen op feiten in plaats van onderbuik gevoel? Dan is Power BI een mooie stap in jullie groei.

Er is veel te doen om data binnen Transport en Logistiek. Slechts een klein deel van de transportbedrijven gebruikt business intelligence om te sturen met de data die zij hebben. 

Ieder bedrijf beschikt over een schat aan data, hier wordt vaak nog weinig mee gedaan of is niet op de juiste manier inzichtelijk.
Doormiddel van Power BI is het mogelijk om van elk denkbaar onderwerp een passende rapportage te bouwen. Vaak ook een dashboard genoemd. Met de juiste KPI’s heeft jouw bedrijf real time inzicht in wat er speelt en kan er snel geschakeld en gestuurd worden.
Uiteraard volledig in jouw huisstijl zodat het voor de gebruikers direct voor herkenning zorgt.

Ben jij bewust van de data schat die je bezit?

 

Power BI is een prachtige tool voor transport en logistieke sector. Zij beschikken over een schat data. Het mooie van Power BI is dat de verschillende gegevens bronnen samen komen in 1 platform. Of het nu gaat om boordcomputer data, TMS data, het HR systeem of de administratie.
Misschien is het nog lastig om een voorstelling te maken hoe dit toegepast kan worden binnen jouw bedrijf of afdeling. 
– Financieel inzicht voor het management. Hoe is het met de doelen? Loopt alles volgens plan of is extra sturing nodig?
– Inzet materieel en personeel zodat de planning sneller kan schakelen en sturen.
– HR, hoe is het verloop van personeel met betrekking tot ziekte of einde dienstverbanden?
– Verkoop, worden de doelen gehaald? Hoe gaat het met die ene klant?
– Real time inzicht voor elke medewerker op het gewenste niveau!

De mogelijkheden zijn eindeloos. De enige beperking is je fantasie.  

Hoe verloopt een Power BI project?


1. Plan van aanpak:
doelen en doelgroep worden bepaald, acties worden vastgelegd en geschatte kosten worden opgegeven.
2. Uitvoeren: het plan van aanpak wordt uitgevoerd. Periodiek hebben we overleg over de voortgang. Eventueel worden doelen aangepast.
3. Opleveren: zodra de acties naar wens zijn uitgevoerd vind de oplevering plaats. Bij meerdere rapportages en/of dashboards gebeurd dit in fases.
4. Overdracht: samen nemen wij uitgebreid de rapportages/dashboards door zodat iedereen er goed mee uit de voeten kan.

 

Contact opnemen

Ik kom graag langs om kennis te maken en jouw vraagstukken te bespreken. Uiteraard behoort online overleg ook tot de mogelijkheden